blond, blondare

Kom precis hem från Faaaarmor, så länge sedan man träffade släkten mycket att prata om.
Tråkigt bara att mina sysslingar inte kunde komma.

På vägen hem köpte jag blekning, Schwarzkopf Blonde L1+ min favorit.
Bleker 5-7 nyanser, dock står det ej för ljusblont hår då den är framställd för att göra ljusbrunt blont och mörkbrunt guldblont.
Så man ska vara lite försiktig med den så den inte bleker för mycket så det börjar gå åt grå-blå färg nästan.

Nu ska jag in i duschen och tvätta med bara schampo för att öppna hårstråna och iallafall färgning fastnar bättre utan balsam, vet ej om det blir samma med blekning.
Men det mesta fäster bäst på otvättat hår så jag kör på bara schampo för att torka ut det lite så det drar åt sig.



Här ser ni också mina failnaglar som ska göras om medan blekningen sitter i!

Ska lägga i hela håret men först underhåret som jag skippade förra gången för att undvika att slita men det ser så ojämnt ut, och utväxten i nacken som är stooor. Sist körde jag som sagt överhåret och bara utväxten i benan.
 

Nu ska jag sätta igång!


Kommentarer
Postat av: fanny, fotoblogg

blått, blåare? puss sötfrida!

2009-07-18 @ 02:00:17
URL: http://fannymalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0