Lady Gaga RIKTIG musiker

Jag har skrivigt lite dåligt idag, dock har dagen bara spenderats med Gossip girl.

Sen vill jag visa en video med Lady Gaga, det tråkiga med dagens artister är att dem får låtar skrivna till sig, eller skriver lite text.

Ska man kalla sig musiker ska man iallafall kunna spela ett instrument, annars är man bara en sångerska vilket det finns måååånga av.
Jag kämpar med mitt piano/keyboard varje dag för jag anser lite att om man vill lyckas i musikbranshen så kan man inte bara hålla sig till sin röst. Kan man skriva musik, och kompa sig själv kan man göra hur mycket som helst själv! Gå till ett skivbolag och säg "jag kan sjunga en låt bra", eller "jag har 10 låtar på en demo" vad låter bäst? Vem vill han jobba med?

Grejen med Lady Gaga är att hon är otrooooligt begåvad, på ALLA sätt. Det är inte alla som kan skriva låtar som hon, det är lätt att skriva om hjärtesorg, men att skriva om nått random och annorlunda är betydligt svårare.

Massa applåder till Lady Gaga, en musiker skriver inte text och melodi, en musiker skriver text och MUSIK, och musik är inte samma sak som melodi. Musiken är inte bara den melodin man sjunger utan vilken takt pianot spelar, eller hur gitarren kompar, vilka ackord som tas, eller noter på melodin.

Kolla in videon och hennes händer MEDANS hon sjunger!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0