Dream big

Jaa, idag har jag bara förlorat mig i musiken, spelat och spelat. Ganska ensam dag, visst regnet har gjort att jag stannat hemma mycket senaste veckan och det har vart skönt.

Men idag kände jag mig ensam, på ett skönt sätt. Jag och musiken. Jag och min keyboard. Bara sitta och sjunga ut alla känslor medans fingrarna skapar toner som bara blir rätt, det bara funkar.
Underbart.

Jag född till att göra det här, jag älskar att sitta ensam i musikhuset även om jag älskar att stå på scen minst lika mycket.
Det var min dag, jag och min älskade musik. Mina toner, ackord och takter. Min absolut största kärlek.
Att förlora sig i känslan, att spela, stanna, skriva text, prova, nej stryk, prova nått nytt och sedan att spela igenom resultatet och när sista tonen sakta tystnar veta att detta är mitt.
Varje låt är som ett litet barn för mig, en del av mig. Mina skapelser, min magi.

Alla människor har inte en dröm, vissa går igenom livet utan att veta vart man ska.
Har man en dröm ska man vara glad och hålla fast vid den, okej?
Lev din dröm, släpp aldrig något du verkligen älskar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0