Day 09 – Your beliefs

jag är kristen men inte troende, alltså jag tillhör svenska kyrkan och firar kristna högtider men tror inte på gud.
men jag tror på karma och ödet, lite av varje. jag tror dåliga saker händer för att vi sedan ska få ut något bra ur det, och jag tror ödet bestämmer när det händer.
det mesta bra tar slut, förhållanden, livet, möjligheter och förmågor. jag tror lyckan är något vi får till låns.
när vi vart med om något dåligt inser vi hur mycket vi uppskattar lyckan. när lyckan tar slut går vi inte direkt vidare till nästa lycka, utan vi sörjer våran förlust av lycka för att sedan uppskatta nästa lycka.
och även om jag tror på ödet så tror jag att man som människa kan styra ödet åt olika håll. vi väljer en låda utan att veta innehållet men det finns i lådan hade funnits kvar i den även om vi inte valt just den.

jomen typ så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0