CALM YOUR PANTIES!

hej folkz, detta är min blogg.
här ventilerar jag mig.
oftast skriver jag det alla andra tänker.
jag har lite svårt för folk som öser beröm och gratulationer för att sedan bakom ryggen tycka något helt annat.
 
anledningen till att jag skriver saker här är för att det känns otrevligt att säga vissa saker direkt till folk.
sen är det ju ännu svårare när man är blockad och inte ens kan svara. men ibland går inte hissen enda upp.
 
att jag tycker förlovning vid ung ålder är patetsikt är något jag uttryckte mig om för första gången för fler år sedan.
jag förlovade mig själv med min "stora kärlek" när jag var ca 16 tror jag? skulle inte säga att jag skäms men jag är traditionell och tycker "förlovning = bröllop inom ett år" så det är av den enkla anledningen jag har den åsikten jag har. så om någon tar illa upp av det ber jag om ursäkt men det är en åsikt jag har haft länge och jag ser unga par förlova sig flera gånger i månaden så det är absout inte någon specifik det handlar om.
folk gör precis som de vill och jag tycker vad jag vill om det.
huvudsaken är ju att man är lycklig och känner själv att man gjort rätt val.


Inatt insåg jag i sista sekunden att jag inte ville sova själv trots att jag är dunder förkyld så jag blev hämtad av trött pojke och nu är jag hemma igen. har tvättstuga om typ en timme sen ska det lagas matlådor.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du har den åsikten du har, och haft den i "flera år" som du säger, varför förlovade du dig själv vid så ung ålder? Då hör ju du också till dom som är "patetiska" och många tänkte kanske så om dig då. Känns som du isåntfall borde ha typ större "förståelse" för resten som är "unga och lite fåniga" som förlovar sig vid ung ålder trots att det inte kommer leda till giftermål. Bara en fundering jag hade - förstod liksom inte logiken i att du tycker andra är patetiska som gör det du en gång själv gjort. Annars håller jag med om att det känns finare att spara så speciella händelser till ett lite senare skede i livet.

Svar: Jag har faktiskt ingen aning varför jag förlovade mig. Men helt ärligt var jag nog jävligt osäker och ville ha något att "skryta" med eller något som fick mig att vara steget föra alla andra i min ålder. Det är det som gör att jag tycker hela grejen är just patetisk, för jag inser att jag hade patetiska motiv till min förlovning.
frida nyman

2013-04-14 @ 16:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0