aldrig igen

det är få saker som är så jobbigt att vara beroende av som nikotin.
jag säger med handen på hjärtat att jag nu slutat snusa.
även om jag vart gråtfärdig och det har gjort ont i hela kroppen ibland så har jag aldrig känt mig så "ren".
jag kan le och skratta utan att tänka på hur det ser ut, jag måste inte lägga upp min ekonomi och hitta myndiga för att köpa ut åt mig.
jag gör inte mina föräldrar besvikna och jag är ett bra föredöme för min bror.
vill ni feströka/snusa osv. så okej gör det, men tänk aldrig ALDRIG "det är bara någon gång ibland, jag blir inte beroende"!! hur ni behandlar era kroppar rör inte mig men jag måste påpeka hur dumma ni är som ens kan tänka så.
ingen bestämmer sig för att bara börja, det kommer inte bara helt random. det byggs upp och det är ganska tragiskt att jag bara är 17 år och redan gått igenom hela "börja, missbruka, sluta" processen.
det har vart 3 veckor med ångest, tårar, småätande, ett extrakilo, huvudvärk, kort stubin, panik osv men vad fan gör det? nu är jag fri resten av livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0